Українські підприємці, що займаються вантажоперевезеннями в країнах Європейського союзу, повинні знати, що згідно з директивою Ради ЄС з літа 2019 року буде вводитися в експлуатацію нові смарт-тахографи для вантажного автотранспорту. Ці пристрої вже сьогодні називають майбутнім транспорту ЄС, оскільки тахографи 2-го покоління мають більш широкі можливості і на відміну від цифрових аналогів повністю виключають можливість обману системи обліку.
Що нового?
Головною особливістю нових тахографів стане наявність модуля GPS. Це дозволить записувати не тільки тимчасові показники роботи авто, але також визначати місце розташування транспортного засобу і аналізувати ситуацію з фотографічною точністю.
Принцип роботи нової системи обліку буде заснований на регулярному записі даних (кожні 3 години) під час руху транспортного засобу і автоматичному їх зчитуванні. Зчитування стане можливим завдяки спеціальним GPS приймачам, розташованим на дорогах. Таким чином, співробітник логістики завжди буде знати, де ТЗ перебував в аналізований часовий проміжок, в якому швидкісному режимі вівся рух і чи відбувався він взагалі.
Якщо говорити про конкретні нововведення, то можна виділити 2 практичних моменти. По-перше, нові тахографи дозволять реєструвати перетин кордонів. Це дуже важливо для визначення моменту, коли водій, перетинаючи кордон, підпадає під юрисдикцію іншої держави.
По-друге, тахографи смарт-покоління будуть фіксувати місце і час завантаження і вивантаження ТЗ. Планується додавання датчиків ваги задньої осі, що дозволить спеціальному маркеру всередині пристрою реєструвати час і місце зміни завантаженості авто.
Узагальнено кажучи, впровадження «розумних» тахографів означає новий якісний крок в зборі даних про роботу транспортного засобу. Це гарантує максимальну ступінь контрольованості роботи водія, а також поліпшення обліку швидкісних показників і вантажообігу авто.
Терміни та порядок впровадження
Згідно з директивою ЄС, перехід на смарт-тахографи матиме поступальний характер. Втім, це стосується тільки вже перебувають в експлуатації вантажівок. Дані ТЗ будуть неодмінно оснащені новими пристроями обліку до 2024 року. Такі умови для всіх вантажних автомобілів з європейської реєстрацією.
Нові вантажні авто почали оснащуватися новими тахографами з 15.06.2019. Більш того, спеціальні водійські картки для смарт-пристроїв видаються вже з 15.05.2019. Відзначається, що нові картки мають сумісність зі старими тахографами, так що проблем не виникне.
Транспортні засоби без європейських номерів отримають більш значний термін переходу на новий стандарт – 15 років.
На жаль, перехід на тахографи з супутниковим позиціонуванням стане вельми дорогою операцією. Приблизна вартість пристрою складе 400-1000 євро. Правда, виробники цих девайсів обіцяють подбати про зниження ціни за рахунок розробки оновлень ПО цифрових тахографів, що нібито дозволить досягти мінімального показника ціни переходу – 400 EUR.
Що робити українським перевізникам?
Для власників авто з євро номерами іншого шляху, крім поновлення тахографа відповідно до вимог, просто немає. Слід з користю використати час, відведений на перехід (5 років), підготувавши бюджет на цей непростий, але необхідний і перспективний крок.
Адже в перспективі дане нововведення має себе виправдати. Навіть сучасні цифрові тахографи нехай і рідко, але все ж піддаються обману з боку деяких особливо підкованих водіїв. Нові смарт-пристрої зможуть забезпечувати 100% -й захист, виключаючи будь-які приховування і накрутки з боку віддалено працюючого найманого робітника.
Простіше за все тим, хто використовує старі вантажні авто без європейської реєстрації. Власники номерів України і МС ЄАЕС можуть і далі їздити на колишніх тахографах. Митний союз має намір використовувати іншу технологію для підвищення якості обліку цифрових тахографів, без переходу на смарт-пристрої.
Залишити коментар