Кожен автовласник знає, що робота тахографа має жорстку прив'язку до часових показників. Отже, неправильно виставлений час неодмінно спровокує збій в обліку даних, що вкрай небажано при комерційному використанні авто. Найчастіше такі неполадки виникають під час переходу з льотного часу на зимовий, і навпаки. Це особливо погано, якщо водій регулярно здійснює далекобійні рейси в країни ЄС, де найменша невідповідність карається штрафом.

Проблема часу

Перехід на зимовий час все частіше викликає обурення як простих жителів Європейського союзу, так і представників комерційної сфери. Згідно зі статистикою останніх років, понад 80% опитаних схиляються до необхідності скасування зимового тимчасового переходу з встановленням постійного літнього часу.

З цим важко посперечатися, оскільки незручності, пов'язані з перекладом годинникових стрілок, відчутно позначаються на ритмі життя і діяльності людини. Особливо чутливою до подібних пертурбацій виявилася сфера міжнародних вантажних перевезень. Чому так, ми розглянемо на прикладі перекладу на зимовий час аналогових і цифрових тахографів.

Аналогові

Тахографи аналогового типу поступово зникають з ужитку сучасних транспортних засобів. Однак багато старих вантажівок як і раніше оснащені даними обладнанням, й треба сказати, їх моральне старіння особливо помітно при необхідності змінити час.

Аналогові тахографи працюють механічним чином, отже, вони не здатні переводити час автоматично. Доведеться здійснювати переведення стрілок вручну і тут важливо все зробити правильно.

Найкраще користуватися інструкцією, що йде разом з цією конкретною моделлю. Коротко кажучи, слід пересунути значення часу на 23 години вперед (24-1), якщо мова йде про перехід на зиму.

Хотілося б зробити акцент на поширеній помилці, яку допускають багато користувачів при переведенні часу на аналоговому приладі. Переведення годинника тільки на 11 поділок викличе плутанину, оскільки тоді замість умовних 4.00 годин він буде показувати 16.00.

Також рекомендується протестувати правильність складання діаграми, вставивши реєстраційний лист і прибравши його по закінченню декількох хвилин.

Цифрові

Цифрові тахографи значно перевершують аналогові системи в питаннях автоматизації процесів. Їх роботою керує програмне забезпечення, яке базує облік часу на стандарті UTC.

Суть в тому, що універсальний час UTC виключає залежність від часових поясів. Він не може бути змінений в принципі, а налаштування часу на тахографі здійснює внутрішнє ПО згідно «місцевим часом», яке закладено в пристрої. Таким чином, перехід на правильні тимчасові рейки відбувається автоматично, без участі людини.

Програмне забезпечення цифрового тахографа має власний алгоритм переведення часу. Цей алгоритм залежить від місця (країни) реєстрації авто. Сам же механізм зміни часового параметру може працювати по-різному.

Наприклад, багато цифрових приладів виконують переналаштування тільки під час зупинки транспортного засобу, в той час як інші пристрої роблять це лише в певний час.