Правила передбачають певний режим сну і роботи водія. Для того щоб контролювати режим роботи професійного водія, використовується спеціальний пристрій. Він зберігає життя і гарантує безпеку, але і заважає заробити більше грошей водієві. Методів по обходу реєстрації режимів роботи тахографа вигадано чимало. Але чи всі вони ефективні? Чи можливо обдурити тахограф, щоб не отримати за це грошові санкції? Спробуємо знайти відповіді на ці питання.

Кому - вигода, кому - втрачені доходи

Тахограф не тільки реєструє всі дії водія, але і змушує його виконувати мінімальні вимоги безпеки руху на дорогах.

Це вигідно для перевізників, які отримують гарантоване збереження вантажів, відсутність травматизму і скорочення ДТП на дорозі через втому водія.

Стежать за дотриманням правил експлуатації автомобіля за допомогою тахографа і поліцейські, а також інспекційні контролюючі служби. Але не всі водії вважають ці правила обов'язковими і намагаються обійти їх своїми способами. Є три найпоширеніші варіанти.

Механічне відключення

Перший і найнадійний - відключити тахограф і послатися на його несправність. Теоретично таке можливо, але біда в тому, що неробочий стан тахографа не звільняє від відповідальності. Тому тут залишається сподіватися тільки на щасливий випадок і те, що ніхто не виявить обман. Крім того, якщо тахограф не зафіксує частину шляху, то вже під час найближчої перевірки це буде встановлено. Штрафні санкції настільки значні, що сенсу порушувати роботу тахографа просто немає.

Булавки і голки

Цікавим способом вплинути на тахораф є установка в потрібному місці шпильки або голки. Його пропонують «бувалі» далекобійники, які можуть «змінити» показання приладу. Такі маніпуляції зазвичай мають такі результати:

  • поломку пристрою і необхідність його повної заміни;
  • штраф за роботу без експлуатації приладу обліку роботи і сну;
  • звичайний обман, який вплине тільки на кількість витрачених грошей, а не на показання приладу.

Електронний прилад

Що стосується електронного тахографа, то відключити його без пошкодження пристрою неможливо. Власне, електронний тахограф має корпус, який не дозволяє проникнути всередину електронної начинки несанкціоновано, тобто без зриву пломб або демонтажу корпусу. Впливати на показники приладу за допомогою магнітів та електроімпульсів неможливо. Це може привести або до повного виходу пристрою з ладу або не принесе ніяких змін в зафіксовані розрахунки.

Екстремальні методи

Серед найекстремальніших способів зупинити нормальну роботу приладу можна назвати спробу механічно спрямованим ударом пошкодити тахометр. Це дозволяє нібито встановити контроль за показаннями, оскільки тахометр працює, але не фіксує їх. Однак такий спосіб, запропонований деякими «умільцями», швидше за все, виведе прилад з ладу і не принесе бажаного фінансового результату.

На завершення підкреслимо, що обдурити сучасний тахограф просто неможливо. а тому, водієві залишається лише сумлінно працювати.