Для поліпшення умов роботи і безпеки руху при міжнародних перевезеннях парламентом ЄС прийнято розпорядження в березні 2006 року, в якому детально прописаний режим роботи і відпочинку водія, рекомендована обов'язкова установка тахографів. Ці пристрої ведуть контроль над дотриманням нормативів водіння, графіка роботи та відпочинку водіїв.

Основні правила з регламенту Європарламенту 561/2006

Режим роботи водія за тахографом

  1. Максимальна тривалість керування транспортним засобом - 9 годин / день. Можливо надурочний перевищення 2 рази в тиждень (до 10год).
  2. Максимальну сумарну управління авто в тиждень - 56ч.
  3. Час керування транспортним засобом, тобто їзда на протязі 2 послідовних тижнів не повинен перевищувати 90 годин.
  4. Загальный час роботы у добу - 13 годин, можна продовжити до 15 годин в краънах погрузки та розгрузки.
  5. В добу максимальне безперервне управління авто - 4 години 30 хвилин.


Режим відпочинку водія за тахографом

  1. Через кожні 4,5 години водіння - відпочинок 45 хвилин (одноразовий або розділений на два етапи по 15 хв і 30 хв). Особливо актуально для далекобійника.
  2. Робота по тахографа в Європі передбачає 11-ти годинний відпочинок на протязі доби. 3 рази на тиждень цей час можна скоротити до 9 годин.
  3. Кожна робоча тиждень має містити не менше 45 годин відпочинку (можна скоротити до 24 годин);
  4. Щотижневі і щоденні періоди відпочинку можуть використовуватися за місцем прописки або в транспортному засобі, якщо його конструкція обладнана спальним місцем і авто знаходиться на стоянці.
  5. Кожен водій з екіпажу далекобійників має право на щотижневий відпочинок не менше, ніж 45 годин. Кожне скорочення компенсується ідентичною тривалістю відпочинку до кінця третього тижня.

Водій може злегка коригувати зазначені норми для досягнення зручною стоянки і забезпечення безпеки і збереження вантажу або пасажирів авто (пункт 12 в регламенті). Характер і причину відходу від встановлених норм водій вказує на тахокарт або роздруківці тахографа на найближчій (останньої по прибуттю) стоянці.

Відповідальність перевізника

  1. Організація оптимальних умов перевезення, щоб водії змогли дотримуватися Правил 561/2006.
  2. Контроль над виконанням Директиви (дослідження даних тахографа, об'єктивне вивчення причин відходу від Правил).