Без правильно підібраного датчика швидкості не може обійтися жоден транспортний засіб. Основне завдання модуля - направити на тахограф імпульси, кількість яких сформовано за встановлений період часу пропорційно швидкості авто. Дані від чутливого модуля використовуються для відображення швидкості на спідометрі, для зміни режимних параметрів, які залежать і від оборотів двигуна, і від швидкісних характеристик.

Види датчиків і їх коректна робота

Залежно від принципу роботи пристрою передачі імпульсних сигналів бувають аналогові і цифрові.

Бортовий прилад автоматичного вимірювання і індикації експлуатаційних параметрів транспортного засобу вимагає узгодженої установки датчиків швидкості. Наприклад, для цифрових тахографів підходять тільки електронні датчики (від вимірювального вузла дані спочатку записуються тахографом і тільки після цього надходять на спідометр).

аналогові модифікації

Пристрої складаються з декількох шестерень, можуть встановлюватися відразу після коробки або спідометра, прохідні типи - між механічним спідометром і тросом. Сигнали від вимірювача на спідометр передаються по тросу. Аналогове обладнання не може використовуватися з сучасним тахографом цифрового типу. Пристрій фізично не може зчитати дані з аналогового датчика.

Цифрові датчики швидкості

Електронні вимірювальні модулі мають інше виконання, передають частотно-імпульсний сигнал по встановленому кабелю, а не тросу. Устаткування сумісно тільки з цифровим тахографом. На авто, чиє КПП оснащене механічним датчиком, встановити контрольний пристрій цифрового типу без заміни вимірювального елемента не вдасться.

Як підібрати датчик швидкості

Успішна покупка і функціональність обладнання залежить від року випуску автомобіля і типу КПП. При неправильному підборі датчик буде працювати некоректно. Наприклад, на виході вимірювача буде значне число імпульсів і при збільшенні швидкості пристрій просто не зможе фіксувати їх, буде відключатися.

Вибір залежить і від моделі авто. Автомобілі старої збірки (до 2007 г) найчастіше оснащені аналоговими датчиками. Щоб на них встановити новітні цифрові контрольно-вимірювальні модулі, потрібно замінити механічні вимірювачі. Інакше сигнали не сприйматиметься тахографом.

Алгоритм заміни:

  • демонтаж механічних датчиків;
  • заміна проводів і компонентів електроніки;
  • встановлення цифрового спідометра.

В авто пострадянського автопрому зміна вимірювальних приладів не викличе проблем, адже в них використовуються стандартні перехідники, виготовлені за ГОСТами.

Інша справа - транспортні засоби імпортного виробництва (японського, корейського, китайського та ін.). У них немає єдиної класифікації різьбових з'єднань, діють різні стандарти.

Авто зарубіжних брендів також доводиться обладнувати цифровими датчиками швидкості. Наприклад, в Mercedes Sprinter, Ford Tranzit за відстеження швидкості відповідає встановлений на колесах датчик системи ABS. Інформація від нього сумується і на центральній панелі приладів відображається середнє значення. Неточність вимірювань стала причиною неможливості їх використання цифровими контрольними модулями. Для підвищення безпеки руху автовиробники передбачили на КПП роз'єм для монтажу датчика швидкості.

Цифрові технології дозволили отримати обладнання високої точності вимірювань. Тандем датчик швидкості / тахограф стане дієвим інструментом ретельного контролю режиму роботи водіїв, дотримання правил дорожнього руху.