Сучасне законодавство України зобов'язує господаря будь-якого транспортного засобу з масою не менше 3,5 тонн, яке виконує державні або міжнародні перевезення, встановити на борт спеціальний пристрій під назвою тахограф.
Тахограф - це пристрій, завдяки якому проводиться автоматичний облік швидкості транспорту, відстань, яке воно пройшло, а також режим роботи водія.
Використання подібного пристрою допомагає підвищити безпеку на дорогах. Завдяки йому водії можуть планувати розклад обов'язкових перерв, які передбачені чинним законодавством України.
Види та особливості тахографів
Тахографи бувають двох видів:
- аналогові;
- цифрові.
Перший варіант передбачає використання спеціальних дисків, тоді як у другому використовується термопапір. Установка і сервісне обслуговування тахографів відбувається в спеціалізованих пунктах.
Чинне законодавство зобов'язує водіїв перевіряти тахографи два рази в рік. Також відвідування сервісу відбувається в разі установки, заміни або ремонту пристрою, зміни технічних характеристик шин транспорту, пошкодження пломб або табличок пристрою.
Переваги від використання тахографів
Транспортні компанії, які вирішать використовувати тахографи на своїх автомобілях, отримають такі переваги:
- установка розкладу режимів відпочинку і роботи водія, а також відстеження виконання працівником його обов'язків;
- збільшення безпеки на дорозі і зменшення ризиків втратити вантаж;
- контроль за швидкістю і маршрутом. Тахограф реєструє будь-яке відхилення від норми;
- тахограф надає можливість розрахувати час роботи і заробітну плату водія;
- дані тахографів від різних автомобілів дозволяють провести відповідні розрахунки і оптимізувати кількість витраченого палива, а також маршрути перевезень;
- дані тахографа можуть використовуватися, як доказова база в суді.
Особливості використання тахографів
Законодавство зобов'язує транспортну компанію зберігати дані з цих пристроїв протягом одного року після закінчення запису. Також в цей час повинні зберігатися свідоцтва повірки та протоколи перевірки.
Транспортні компанії змушені аналізувати інформацію, яка підтверджує дотримання водієм режиму відпочинку і сну.
Законодавство України передбачає, що один сеанс водіння транспорту не повинен перевищувати 9 годин, а якщо перевозяться великогабаритні або потенційно небезпечні вантажі, то один сеанс повинен тривати не більше 8 годин. Протягом однієї доби відпочинок водія повинен тривати не менше 10 годин. Подібним чином, компанія підтверджує законність виконання умов експортних і імпортних перевезень. Як приклад, можемо уявити, що відстань між Парижем і Києвом один транспортний засіб може подолати за 23 години. Якщо вантаж був доставлений в протягом однієї доби, і при цьому завдяки використанню єдиного транспортного засобу і водія, то відповідні органи України і Європейського Союзу можуть подати в суд на транспортну компанію за недотримання законодавства і звинуватити її керівництво в нечесній конкуренції.
Залишити коментар