Перспективи розвитку транспортного бізнесу в Україні нерозривно пов'язані зі станом справ в нашій економіці. Це стосується всіх галузей, включаючи логістику і вантажні перевезення. Транспортні послуги безпосередньо залежать від замовників. А замовники, це на 80% - малий та середній бізнес. Мережа дорожних магістралей в даному випадку виступає в якості векторів, що сполучають різні сфери господарювання - від сільськогосподарських підприємств до нафтовидобувної промисловості. А транспорт є засобом сировинного і товарного обміну між цими численними нішами, такою собі сполучною ланкою. Тому має сенс проаналізувати на підставі попередніх років, чого нам чекати і на що орієнтуватися в сфері транспортних перевезень у 2019 році.

Фактори впливу 2014-2015 років

Серед причин падіння оборотів в сфері автотранспортних вантажоперевезень фахівці відзначають, по-перше, зниження активності бізнесу, а по-друге, значне підвищення вартості палива і обслуговування транспортних засобів.

Це наслідки кризи економіки, які, якщо міркувати з точки зору транспортного бізнесу, вилилися в такі результати, як:

  • обмеження міжнародної торгівлі в східному напрямку;
  • сильний спад виробничих обсягів промисловості;
  • заморозка безлічі проектів в сфері будівництва;
  • зниження оборотів торгової сфери.

І не варто забувати про інфляцію, знецінення національної валюти і зниження платоспроможності не тільки населення, а й малого бізнесу також.

Тенденції 2016-2018 років

Відомо, що слідом за спадом в економіці завжди йде стабілізація з подальшим зростанням. Саме це і відбувається протягом останніх кількох років.

Причини стабілізації галузі полягають в загостренні конкуренції між транспортними компаніями, які змушені розробляти більш гнучкі тарифні системи.

Статистика говорить про те, що найбільш ефективними перевізниками в ці роки стали підприємства, які не йшли шляхом здешевлення тарифів на перевезення у шкоду якості своїх послуг.

Це говорить про те, що середньостатистичний замовник як і раніше ставить на чоліне вартість перевезень, а перш за все безпеку вантажу/товару, а також оперативність доставки, тобто якість логістики.

Таким чином, серед сталих правил, що дозволяють утримати старого замовника і зацікавити нового, можна відзначити оснащення транспортних засобів сучасним обладненням і ефективний менеджмент.

Робота з перевіреними сервісними центрами, що гарантують належний ремонт і заміну деталей на оригінальні і якісні запчастини, повинна стати трендом для кожного перевізника.

Галузь поступово відновлює оберти

Якщо взяти період за останні 6 років, то можна відзначити досить високий рівень обертів у сфері вантажних перевезень на етапі 2012-2013 років. З відомих причин в 2014-2015 роках стався спад, в середньому на 25-30%.

Останні 2 роки можна бачити тенденцію до відновлення обетів. Тепер різниця між періодами 2012-2013 і 2016-2018 складає 15-20%. Тобто спостерігається зростання обсягів вантажних перевезень.

На що розраховувати в 2019 році?

Сподіватися необхідно лише на себе. Поточне зростання ВВП - це поняття відносне, а курс валют навряд чи порадує нас раптовим зростанням національної валюти.

Очікується підвищення конкуренції між перевізниками. Замовники стають все більш вимогливими щодо послуг. Використання на борту ТС сучасних засобів контролю є часто вирішальним фактором. IT-технології сьогодні багато в чому визначають рівень та компетенцію перевізника на ринку.

Підтримка автопарку в належному стані також грає важливу роль при конкуренції на ринку вантажних перевезень. Зниження статті витрат на ремонт може стати причиною падіння довіри з боку замовника, що сильно вдарить по ефективності бізнесу. Особливо в умовах дефіциту стабільних замовників.